Vi två tanter satt här häromdagen och pratade lite om hur det är med dagens kundtjänster hos olika företag. Det har ju blivit allt bättre sedan vi var unga får vi allt lov att säga. Vi jämförde lite, då vi båda har två olika banker och vad vi tycker om deras olika kundtjänster. En av oss har testat Ica banken kundtjänst och den andra har testat Nordea kundtjänst. Det är ju så att när man är lite äldre så vill man ofta ringa och det går bra att göra till både Ica banken kundtjänst och till Nordea kundtjänst. Ica banken har även så att man kan logga in och skicka meddelande till dem, eller att man skickar mail.
När vi jämförde vidare så var dete så att Nordea kundtjänst, går att hitta direkt på bankens sida, så att säga, och skicka meddelanden, eller hitta numret. Båda kundtjänster finns på olika sociala medier, men ingen av dem har chatt vad vi kan sa. Inte för att vi är så haja på att chatta, men lite modern försöker man att vara då och då. Båda har svar på vanliga frågor och det är bra. Då kan man leta lite själv innan man bestämmer sig för att ringa eller maila dem.
Vi testade även att båda ringa våra kundtjänster, för att se vilken av dem som egentligen var trevligast, men får säga att vi båda upplevde att vi blev väl bemötta och fick bra svar!